Naar het overzicht

Runnersworld winter2summer run

Datum bericht: donderdag 28 februari 2019
Runnersworld winter2summer run

winter2summer streak geeft een enorme mentale kick.


Een streak houdt in dat je elke dag hardloopt. Pittig, maar wel met het voordeel dat je zelf de afstand kunt bepalen. De minimale afstand bij de Winter2Summer steak is 1 mile = 1609 meter per dag.

De periode van de streak is 100 dagen. De start is 16 maart (winter) en we lopen iedere dag 1 mile tot 23 juni (zomer).

De Britse oud-topper Ron Hill liep op 20 december 2014 vijftig jaar non-stop, dus wat let je?

Het continu lopen geeft een enorme mentale kick. Amy Lawrenson, voormalig redacteur van de Britse ELLE, liep vijfhonderd dagen achter elkaar en vond de fysieke winst enorm. 'Het kostte me dagelijks tien minuten om me er mentaal toe te zetten. Ik denk dat mijn stofwisseling efficiënter ging werken, terwijl ik niet eens goed lette op wat ik at.'

Tips voor run streakers
• Laat je loophouding controleren, zodat je geen repeterende fouten maakt en blessures
• Gebruik dagelijks een foam roller om je spieren in vorm te houden.
• Rek vooral je kuiten, bilspieren en de zijkant van je bovenbenen.
• Doe ook spierversterkende oefeningen voor benen, romp en heupen.
• Een wekelijkse massage helpt je de run streak te voltooien.

Prijzen voor deelnemers

Om in aanmerking te komen voor een prijs mag de streak niet onderbroken zijn. Dit betekent vanaf de start iedere dag een run en deze gedeeld hebben op Strava.

Er zijn tijdens de streak verschillende prijzen te winnen.
• Maandprijs = iedere deelnemer maakt hier kans op in de maanden maart – april – mei – juni.
• Locatieprijs = de deelnemer die op de verste afstand vanaf de winkel Runnersworld Zoetermeer een heeft gelopen tijdens de streak.
• Afstandprijs = de deelnemer die tijdens een complete streak de meeste kilometers heeft gelopen.
• Fotoprijs = voor de foto die de streak het best in beeld brengt.

Aanmelden

Voor de streak kun je tot 16 maart aanmelden.

Voor aanmelden klik : HIER


Locaties
De deelnemers kunnen de run in hun eigen omgeving en op hun gewenste tijdstip doen. Voorwaarde is wel : iedere dag minimaal 1 mile = 1.609 meter hardlopen.

SPELREGELS

1) De deelnemer registreert zelf zijn/haar dagelijkse activiteit. Deelnemer verklaart dit eerlijk te doen en alleen in de race te blijven indien echt elke dag aan het minimum van de challenge (1 mijl = 1609 meter hardlopen in 1 training) is voldaan. Elke kalenderdag moet er dus gelopen worden!

2) Deelnemers dienen hun activiteiten te registreren op Strava (gratis) en lid te worden van de Strava Club "Runnersworld Winter2Summer Run". Link naar Strava klik : HIER

3) De mijl moet elke dag hardlopend worden afgelegd. Dit mag in eigen tempo. Wandelpauzes zijn toegestaan maar deze meters tellen niet mee. Een stilstaande pauze (bijvoorbeeld voor het stoplicht) kan dus ook, zolang het maar als 1 training kan worden beschouwd. Verdeeld over de dag 4 keer een stuk van 400meter is dus niet de intentie.

4) Er is geen maximum lengte voor een run, natuurlijk telt het ook als je verder dan 1609meter hebt gelopen. Maar de optelsom van elke dag kan het pittig maken: dus doseer je krachten zorgvuldig! 

5) De challenge start zaterdag 16 maart en eindigt op zondag 23 juni 2019. 

6) Elke deelnemer loopt en sport op eigen verantwoordelijkheid. Indien de challenge te zwaar blijkt te zijn, bijv. i.v.m. blessure risico , dient de deelnemer zelf zijn/haar grens te bewaken en tijdig te stoppen. De organisatie is niet aansprakelijk in deze. Neem dus geen enkel risico!

7) Loopbandactiviteiten zijn uiteraard niet toegestaan. We lopen immers van de winter naar de zomer, dwars door de elementen. Dat hoort natuurlijk bij de Challenge.

 

De deelname is op eigen risico.

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies