Naar het overzicht

Blessurevrij hardlopen

Blessurevrij hardlopen

Blessurevrij hardlopen

Het hardloopplezier begint natuurlijk bij blessurevrij hardlopen. Dit begint bij de aanschaf van goede hardloopschoenen. Bij Runnersworld Nijmegen maken we uitgebreide loopanalyses, zodat jij de perfecte schoen kan krijgen om lekker mee te gaan hardlopen! 

 

Oude hardloopschoenen

Wanneer jij zo'n 800 tot 1000km op je huidige hardloopschoenen gelopen hebt, is het verstandig om deze te vervangen. De demping in de schoenen zal namelijk enorm zijn afgenomen, waardoor de klappen harder op je spieren en gewrichten terecht komen.

Wanneer je toch te lang met je oude schoenen loopt, kan dit leiden tot overbelasting op je spieren.

Wees er dus op tijd bij met het aanschaffen van nieuwe hardloopschoenen.

Twijfel je of je huidige schoenen nog goed zijn? Kom dan vrijblijvend langs en dan beoordelen we jouw schoenen! 

 

Trainingsschema's

Een trainingsschema zorgt ervoor dat je het hardlopen op een verantwoorde manier op kan bouwen. Zo voorkom je dat je teveel óf te weining doet.

Middels onze trainingschema's (gratis te downloaden op: https://www.runnersworld.nl/hardloopschema-s/) kan jij dus op een verantwoorde manier het hardlopen ontdekken of uitbreiden! 

 

Achillespeesklachten

Pijn in de achillespees is een veel voorkomende hardloopblessure. Meestal ontstaat een achillespeesblessure geleidelijk en wordt het gezien als een overbelastingsblessure. In het begin wordt de pijn aan je achillespees al minder tijdens de warming-up maar na een tijdje zal je merken dat de pijnklachten zullen toenemen. Waardoor je niet meer verder kunt lopen en er soms zelfs maanden last van kunt hebben. Dus herken op tijd jouw klachten en vraag advies bij ons in de winkel! Bij Runnersworld Nijmegen hebben we verschillende producten die achillespeesklachten tegen kunnen gaan. 

Achillespeesklachten kunnen verschillende oorzaken hebben. Hierbij kun je denken aan te veel belasting door te veel lopen of springen maar deze hardloopblessure kan ook ontstaan door een verminderde doorbloeding of het gebrek aan een goede warming-up. 

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies Doorgaan zonder cookies