Naar het overzicht

Trainingsschema's

Trainingsschema's

Uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, mobiliteit en coördinatie zijn allemaal aspecten die je met een juiste manier van trainen specifiek kunt verbeteren. Een goede opbouw is daarbij heel belangrijk, het voorkomt blessures en staat garant voor maximaal effect.

Voor iedere loper een eigen trainingsschema!
Voor iedere loper heeft Runnersworld Nijmegen een trainingsschema samengesteld. Of je nu een beginnende- of ervaren loper bent, Runnersworld Nijmegen, helpt je graag aan het juiste trainingsschema om samen jouw persoonlijke doel te bereiken. De trainingsschema's bevatten naast het daadwerkelijke schema ook handige tips en tricks op het gebied van hardlopen aangepast per trainingsschema. 

Beginners:
Alle begin is moeilijk, dat geldt ook voor hardlopen. Voorkom een valse start en begin rustig. Heb je nog nooit hardgelopen? Kies dan voor het 5 KM schema Absolute Beginner. We hebben een ideale combinatie opgesteld van hardlopen en wandelen. Na een tijdje ga je steeds meer hardlopen en minder wandelen. Zo wennen je spieren, pezen, gewrichten en aanhechtingen aan je nieuwe manier van bewegen en voorkom je blessures.

Trainingsschema's:
Kies het trainingsschema dat bij jou past. Weet je niet zo goed welk schema voor jou geschikt is, kom dan langs in onze winkel. Onze hardloopexperts adviseren jou welk trainingsschema voor jou geschikt is.

Naast de trainingsschema's gericht op de verschillende afstanden hebben we ook een schema die zich richt op oefeningen voor verantwoord lopen. Naast het werken aan je conditie en het lopen van een bepaalde afstand is het ook belangrijk om je core/je spieren sterker te maken. Door het doen van core stability oefeningen ontstaat er meer spierkracht in je lichaam wat het lopen ten goede komt. 

De schema's variëren van 5km tot en met de marathon.

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies Doorgaan zonder cookies