Naar het overzicht

Sport Voeding

Sport Voeding

Sportvoeding

Het belang van juiste sportvoeding:
Op het gebied van sportvoeding richten we ons op drie verschillende soorten producten: voor, tijdens en na. Al deze producten hebben een eigen functie, welke belangrijk is om op een gezonde manier te kunnen hardlopen en beter te kunnen presteren. Het belangrijkste is, dat je sportvoeding uittest in trainingen op de manier, zoals je het in de wedstrijd zou doen.
Op deze manier kun je uittesten, hoe je lichaam erop reageert en leer je je lichaam te wennen aan het gebruik van sportvoeding.



Voor (geldt meer voor marathonlopers en inspanningen > 2 uur):
Carbo loaders sportdranken bevatten een hoge dosering langzame koolhydraten. Deze energie wordt opgeslagen in het lichaam en pas vrijgegeven wanneer jij gaat sporten. Kies dus niet voor een high energy drink, voorafgaand aan bijvoorbeeld een marathon. Het effect hiervan is kortstondig en kent daardoor een averechts effect.Voor het juiste gebruik van een carbo loader is het raadzaam je te laten adviseren in onze winkel.

Tijdens:
Gels zorgen voor een juiste aanvulling van je koolhydraten waardoor je langer op een hoger tempo kan blijven lopen. Glycogeen is de benaming van opgeslagen koolhydraten in het lichaam. Deze kan maar beperkt door het lichaam worden opgeslagen. Na 45 à 90 minuten is de voorraad dusdanig geslonken, dat niet meer op hetzelfde tempo kan worden doorgelopen (overschakeling op vetverbranding). Door je koolhydratenvoorraad op peil te houden, kun je -bij een gelijkmatig goed opgebouwde training en/of wedstrijd- blijven presteren.
Water vult alleen het vochtgehalte aan, maar voegt op het gebied van aanvulling van de juiste voedingstoffen niets toe. Een goede energiedrank zorgt er voor, dat de verloren gegane zouten, mineralen en koolhydraten worden aangevuld. Tevens voorkomt het (spier)kramp.

Na:
Na een intensieve training of lange duurloop is het belangrijk, dat de koolhydratenvoorraad (glycogeen) weer snel wordt aangevuld en er herstel plaatsvindt voor het “beschadigde” spierweefsel. Zorg voor goed herstel in de vorm van een recoveryshake. Dit is een combinatie van koolhydraten, eiwitten, zouten, mineralen en vitaminen. Door het nuttigen van deze shake wordt de uitgeputte koolhydratenvoorraad (glycogeen) snel aangevuld en het beschadigd spierweefsel snel hersteld. Tevens wordt er weer nieuw spierweefsel opgebouwd. Nuttig deze recoveryshake binnen 20 à 30 min na een training/wedstrijd voor het optimale resultaat.
Wij hebben verschillende merken sportvoeding in onze winkel. Tevens kunnen wij je nog veel meer vertellen over hardlopen en voeding. Niet alleen met betrekking tot de producten die wij in is hebben, maar ook op het gebied van de juiste voeding in het algemeen.


         

  

Onze merken sportvoeding 

- Otê 
- Hammer
- Torq
- Sis

 

 

 

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies Doorgaan zonder cookies