Naar het overzicht

Hardlopen en voeding

Hardlopen en voeding

VOEDINGSTIPS

• Eet regelmatig om de energievoorraad en stofwisseling op peil te houden. Vaker kleine maaltijden is beter dan enkele grote maaltijden.

• Eet ook goed tijdens de dagen dat u niet sport. Op deze manier kunt u uw energievoorraad weer op peil brengen.

• Drink voldoende, zowel voor, tijdens als na het lopen. Als uw urine een lichte kleur heeft, dan betekent het dat u voldoende gehydrateerd bent. Zorg ervoor dat u bij langere afstanden ook een sportdrank gebruikt om zouten en mineralen aan te vullen. 

• Zorg dat u gevarieerd eet en zeker voldoende koolhydraten neemt, aangezien dit een belangrijke brandstof voor het lichaam is. 

• Test uit wat voor u het beste werkt. Sommige lopers kunnen kort voor een loop nog wat eten, bij anderen moet er minimaal 2 uur tussen zitten. Dit varieert per persoon en het beste is dat u voor u zelf uittest wat u het beste bevalt.


Gezonde voeding en voldoende lichaamsbeweging vormen samen de basis voor een goede gezondheid. Daarom heeft Runnersworld Ede een samenwerkingsverband met gewichtsconsulent Mirjam de Haan.

Indien u advies nodig heeft over voeding, afvallen, sporten en bewegen in combinatie met voeding, etc. kunt u contact met ons opnemen of even binnenlopen. Ook kunt u met Mirjam afspraken maken voor gestructureerde begeleiding voor de langere termijn. Haar website vindt u hier!

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies