Naar het overzicht

Zelf je doel bereiken

Zelf je doel bereiken

Trainingsschema's
Uithoudingsvermogen, kracht, snelheid, mobiliteit en coördinatie zijn allemaal aspecten die je met een juiste manier van trainen specifiek kunt verbeteren. Met vragen en testen maken we een analyse van je fysieke mogelijkheden en aan de hand daarvan wordt een trainingsplan opgesteld. Een goede opbouw is daarbij heel belangrijk, het voorkomt blessures en staat garant voor maximaal effect. Hoe beter je conditie is, hoe moeilijker het wordt om verbeteringen aan te brengen. Overigens kost het opbouwen van een bepaald conditieniveau meer inspanning dan het op peil houden. Mail ons welk schema je wilt hebben. Van beginner tot gevorderde:   info@runnersworlddordrecht.nl of download hardloopschema's

Loopanalyse: Hardlopen en hardlopen
Het lijkt zo simpel: koop een paar schoenen en je kunt beginnen met lopen. Toch zit de werkelijkheid iets ingewikkelder in elkaar. Het kopen van de juiste schoen is namelijk van heel groot belang. Het voorkomt blessures en verbetert de prestatie. Kortom, de juiste schoen houdt lopen leuk en helpt je verder op weg. En omdat nieuwe materialen zorgen voor een steeds betere pasvorm, wordt lopen alleen maar leuker! Loopanalyse

Blessures: voorkomen is beter dan genezen.
Voor een hardloper is er natuurlijk maar weinig vervelender dan een blessure. Je kunt ze oplopen op alle mogelijke plaatsen en dus is het moeilijk om in het algemeen iets te zeggen over het voorkomen of verzorgen van blessures. Elke blessure is uniek, maar toch zijn er blessures die vaker voorkomen dan andere. Als je weet hoe je die kunt verhelpen of nog liever voorkomen, ben je alweer een stap voor op anderen.