Naar het overzicht

Persoonlijk hardloopschema

Wil jij een keer echt een persoonlijk op maat gemaakt hardloopschema? Dat kan bij Runnersworld Bergen op Zoom. 

Onze schema's worden gemaakt door een gecertificeerd hardlooptrainer en zijn altijd persoonlijk. Een schema wordt opgemaakt voor een periode van drie maanden waarbij je wekelijks van de trainer een nieuw weekschema ontvangt. Elke week worden je voorgaande trainingen geanalyseerd en krijg je feedback of worden er aanpassingen gemaakt in het schema. Het contact met de trainer kan via e-mail of whatsapp, afhankelijk van jouw voorkeur. 

 Kosten: €109,95 voor 3 maanden

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lees hieronder de persoonlijke ervaringen van Colin:

Eind 2015 ben ik door mijn vriendin Renske Waanders en mijn personal trainer Guus Schrama geïnspireerd om te gaan hardlopen. Daarom heb ik op 31 december 2015 mijn allereerste paar hardloopschoenen bij Runnerworld Bergen op Zoom gekocht en op 1 januari 2016 dan ook daadwerkelijk gestart met hardlopen. In het begin maakte ik grote voorderingen qua afstand en snelheid, maar dan op een gegeven moment worden die vorderingen kleiner en krijg je het gevoel dat je “stilstaat”. Sinds vorig jaar mag ik mij ook triatleet noemen. Inmiddels heb ik aan een aantal traithlonwedstrijden deelgenomen. O.a. hierdoor is de behoefte ontstaan om sneller te willen worden op het looponderdeel. Zoekende naar de juiste looptraining trok eind juni het “evenement” Bepaal je maximale hartslag, omslagpunt en hartslagzones op de facebook pagina van Runnersworld Bergen op Zoom mijn aandacht. Op zaterdag 7 juli heb ik aan dit “evenement” deelgenomen en heeft Runnersworld trainer Fred de betreffende hartslagzones voor mij vastgesteld. Daarna heb ik Fred gevraagd om mij te kunnen begeleiden om sneller te gaan lopen. Eerste doel, de 10 kilometer onder de 50 minuten (mijn snelste 10 km tijdens de Singelloop 2017 Breda 50:03. Mijn laatste 10 km run liep ik in april van dit jaar op 51:52). Fred was er van overtuigd dat ik onder de 50 minuten moet kunnen lopen. Begin augustus gestart met de trainingsschema’s die Fred wekelijks voor mij maakt. Trainingsschema’s die geheel zijn gebaseerd op hartslagzones. Ik train gemiddeld 3x per week voor het hardlopen. De trainingen zijn voornamelijk gericht op de lage hartslagzones, dus ik moet vaak moeite doen om niet te hard te lopen. Voor je gevoel wat vreemd. Mijn doel is om sneller te worden, maar tijdens de trainingen moet ik heel vaak erg langzaam lopen….? Ik vertrouw op Fred, maar af en toe had ik echt wel eens de gedachten tijdens het “langzame” lopen  “gaat dit hem zo wel worden……”??  Dan 2,5 maand later, 21 oktober jl., een meetmomentje tijdens de Kievitloop in Bergen op Zoom. De 10 kilometer in 47 minuten en 16 seconden! De trainingen geheel gebaseerd op hartslagzones werpen gelijk hun vruchten af. Ik heb mijn soort training gevonden. Op naar de 45 minuten!


Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies