Naar het overzicht

30 day mobility challenge for runners

30 day mobility challenge for runners

30 Day Mobility Challenge for Runners

Wist je dat je zelf heel wat kunt doen om de kwaliteit van je lopen te verbeteren en blessures te voorkomen door te werken aan de mobiliteit van je lichaam?


Runnersworld Bergen op Zoom en personal trainer Dragana van studio Fitness Discipline organiseren samen deze maand een uitdagende mobiliteits-challenge voor lopers.

Deze maand richten we ons op het zwakste deel van de meeste lopers: de heupen. Deze zijn vaak het minst soepel en dit heeft effect op de rest van het lichaam. Hoogstwaarschijnlijk staan uw heupflexoren te strak en zijn uw bilspieren en de kleinere stabiliserende spieren zwak.

Dit kan leiden tot Patellofemoral Pijn Syndroom, oftewel de "runner’s knee”, Illiotibal Band Syndrome en last van de onderrug. Dit begint vaak door te weinig kracht-training en mobiliteits-oefeningen, slechte loop-techniek, overbelasting of te veel zitten in het dagelijks leven.

Natuurlijk vergeten we ook de rest van het lichaam niet!


Deze maand-challenge is alleen voor toegewijde en gedisciplineerde lopers. Dus je krijgt wel huiswerk!

 

Programma van de challenge:

Week 1:

Training: 30 minuten introductie van het programma waarbij we praten over jou, ons, mobiliteit, wat is fascia en hoe het werkt en MFR (Myofascial Release).

Vervolgens 60 minuten training voor heupen, flexor, gluteus, piriformis, psoas0 en de onderrug.

 Huiswerk: 15-30 munuten per dag MFR-oefeningen. Je kunt de training ook opdelen in 2 sessies, langer of juist korter.

Week 2:

Training: MFR-oefeningen voor quadriceps, hamstrings, kuitspieren en mobiliteits-oefeningen voor heupen en benen.

Huiswerk: 30 minuten per dag MRF en mobiliteits-oefeningen. Sommigen hebben per dag misschien meer tijd nodig omdat hun mobiliteit nog niet voldoende is.

Week 3:

Training: MFR-oefeningen voor schouders en nek en mobiliteits-oefeningen voor het bovenlichaam (torso en schouders).

Huiswerk: 30 minuten per dag MFR-oefeningen voor nek en schouders en mobiliteits-oefeningen voor het hele lichaam.

Week 4:

Training: Kracht- en mobiliteits-training voor het hele lichaam.

Huiswerk:15 minuten per dag MFR-oefeningen en 3 dagen per week 30-40 mimuten mobiliteits-oefeningen.

 

Huiswerk ontvang via je video's of tekst-berichtjes op je telefoon. De hele maand kun je terugvallen op trainer Dragana als je vragen hebt of op een andere manier ondersteuning zoekt in je training.

Het is ook mogelijk je mobiliteit nog verder te verbeteren met een personal training-sessie met 40% korting. Dit aanbod geldt alleen deze maand!

Tijdens deze challenge zul je zoveel leren over MRF en mobiliteit dat je er de rest van je leven voordeel van hebt.

 

Data en tijden groepstrainigen:

Zaterdag 30 maart – 11:-00         Locatie: Runnersworld
Zaterdag 13 april – 11:00             Locatie: Fitness Discipline
Donderdag 18 april – 21:00         Locatie: Runnersworld
Donderdag 25 april – 21:00         Locatie: Fitness Discpline

Kosten:
De kosten voor deze challenge bedragen €60,-.
Hiervoor krijg je:
- 4 live groepstrainingen
- Wekelijks huiswerk. De hele maand kun je terugvallen op trainer Dragana als je vragen hebt of op een andere manier ondersteuning zoekt in je training.
- Ballenset voor mobiliteitsoefeinigen t.w.v. €20,- Heb je al een ballenset en/of foamroller, geef dit dan aan in het inschrijfformulier. Je ontvant dan een korting van €15,-. 
- De mogelijkheid voor een personal training-sessie met 40% korting gedurende de maand april. 

Inschrijven:
Wil je inschrijven voor de challenge? Klik dan hier
Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. 

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies Doorgaan zonder cookies