Naar het overzicht

Running Movements

Running Movements

Running Movements heeft al vele jaren ervaring met het geven van clinics en het uiteenzetten van sportprogramma’s voor bedrijven. Zo hebben wij medewerkers van verschillende bedrijven verantwoord en met plezier laten sporten. Door samen te trainen met uw collega’s ontstaat er groepsbinding, deze groepsbinding is weer bevorderlijk voor het werkproces. De clinics hebben als doel u als werknemer/ werkgever beter te laten bewegen. Als coach streef ik ernaar door middel van persoonlijke aandacht en positieve coaching medewerkers van uw bedrijf, gezonder, vitaler en met meer plezier te laten sporten/hardlopen.

  • Running Movements inspireert, motiveert, verbindt en ontspant om uiteindelijk een gezonde levensstijl na te streven. Running Movements begeleid al uw medewerkers ieder op zijn eigen sportniveau, van absolute beginner tot reeds actieve sporter.
  • Door te focussen op techniek en het verbeteren van de looptechnische vaardigheden worden blessures voorkomen en werkt men aan de totale fitheid van het lichaam.
  • Sporten in de vrije natuur is de basis. Buiten in de natuur sporten heeft een extra dimensie. Anders dan in de stad of op de werkvloer word je minder blootgesteld aan prikkels. Je focus wordt verlegd en ontspanning kan toetreden tot je lichaam.
  • Het goede dat sport brengt, draagt bij aan de vitaliteit, onderlinge verbondenheid en sociale interactie en daarmee ook aan de vitaliteit van een onderneming.

Trainingspakketten voor hardlopers 

Running Movements wil jou als hardloper ondersteunen zodat jij nog beter, verstandiger of sneller je eigen doelstellingen en ambities kan bereiken. Dit doet Running Movements door persoonlijke begeleiding te bieden zodat jij je grenzen kan verleggen. Running Movements richt zich op trainingsbegeleiding voor zowel particulieren, bedrijven als verenigingen. Of je nu wilt finishen in een snelle tijd, je loopafstand wilt vergroten of je conditie wil verbeteren, iedere hardlopen heeft zijn eigen doel.

Trainingspakketten    Move 1. Beginner.

U kiest het niveau 1 trainingsschema wanneer u geen behoefte hebt aan extra begeleiding en bijsturing. U krijgt een persoonlijk trainingsschema gebaseerd op uw persoonlijke trainingssituatie. Het trainingsschema is zo opgebouwd dat uw arbeid- rustverhouding goed in  balans is. Het schema is leuk en uitdagend en bevat veel variatie in training zodat u klaargestoomd wordt voor uw persoonlijke doelstellingen.

  • De arbeid- rustverhouding en opbouw van het schema worden goed in de gaten gehouden zodat de kans op blessures en       overtraining/ vermoeidheid kan worden voorkomen.
  • Het schema is afgestemd op uw wedstrijdafstand op langere termijn.
  • Er is ruimte voor tussentijdse aanpassing wanneer blessures/ziektes zich voordoen.
  • Schema is gebaseerd op trainen met hartslag maar kan ook op gevoel worden geïnterpreteerd.
  • Feedback is gering. Alleen aangegeven veranderingen door de atleet zelf zullen worden aangepast in het trainingsschema. De aanpassing in het schema zal plaatsvinden, maar per definitie wordt er niet op uw mail gereageerd.

Wanneer u meer uit uw begeleidingstraject wilt halen, bijvoorbeeld door feedback op uw email/ trainingen, dan kunt u kiezen voor             Move 2 Advanced- of Move 3 Elite trainingsbegeleiding.

Wilt u hier meer informatie over, mail dan naar info@runningmovements.nl


Trainingspakketten    Move 2. Advanced.

Het move 2 Advanced trainingsschema is geschikt voor de hardloper die meer uit zijn hardloopcarrière wil halen. Net als bij move 1 Beginner krijgt u bij move 2 een persoonlijk trainingsschema, gebaseerd op uw doelen en ambities. Het trainingsschema is zo opgebouwd dat uw arbeid- rustverhouding goed in balans is.

Het schema is leuk en uitdagend en bevat veel variatie in training, zodat u klaargestoomd wordt voor uw persoonlijke doelstellingen. Door email- interactie met Gert-Jan Wassink krijgt u feedback en bijsturing van uw trainingssituatie. Hierdoor ontstaat persoonlijke trainingsbegeleiding waarmee u nog specifieker kunt trainen.

  • De arbeid- rustverhouding en opbouw van het schema worden goed in de gaten gehouden zodat de kans op blessures en overtraining/ vermoeidheid kan worden voorkomen.
  • Het schema is afgestemd op persoonlijke doelen op zowel korte en langere termijn.
  • Bij blessures/ziektes/andere voorvallen wordt het schema tussentijds aangepast.
  • Het schema is gebaseerd op trainen met hartslag, maar kan ook op gevoel worden geïnterpreteerd.
  • U ontvangt feedback op uw e-mails, het trainingsschema wordt daar waar nodig hierop aangepast.
  • De e-mail feedback zorgt voor een persoonlijk begeleidingstraject waardoor u specifieker kunt gaan trainen en meer uit uw trainingen kunt halen.

Wanneer u nog meer uit uw trainingssituatie wilt halen, bijvoorbeeld door middel van intensieve persoonlijke begeleiding, periodisering naar wedstrijden, hulp bij uw wedstrijdplanning of wedstrijdstrategie. Dan kunt u kiezen voor Move 3 Elite trainingsbegeleiding.

Wilt u hier meer informatie over, mail dan naar info@runningmovements.nl


Trainingspakketten    Move 3. Elite.

Het niveau 3 Elite trainingsschema is geschikt voor de wedstrijd-  of prestatieloper die door middel van periodisering doelgericht wil trainen. Het advies voor het Elite trainingsschema  is te starten met een intakegesprek waarin een duidelijk beeld kan worden geschetst van de huidige trainingssituatie. Vervolgens wordt op basis van deze nulmeting het persoonlijke trainingsschema opgesteld. Het advies bij het Elite schema is om dit voor een periode van 3 maanden af te sluiten, zodat de kwaliteit kan worden gewaarborgd.

Door middel van intensieve email- interactie met Gert-Jan Wassink krijgt u feedback en bijsturing van uw trainingssituatie. Hierdoor ontstaat persoonlijke trainingsbegeleiding waarmee u nog specifieker kunt trainen.

  • De arbeid- rustverhouding en opbouw van het schema worden goed in de gaten gehouden zodat de kans op blessures en overtraining/ vermoeidheid kan worden voorkomen.
  • Het schema is afgestemd op persoonlijke doelen op zowel korte en langere termijn.
  • Bij blessures/ziektes/andere voorvallen wordt het schema tussentijds aangepast.
  • Het schema is gebaseerd op trainen met hartslag, maar kan ook op gevoel worden geïnterpreteerd.
  • Het schema bevat trainingen op snelheidsindicatie zodat specifiek op wedstrijdsnelheid getraind kan worden.
  • Het schema bevat een tijdentabel voor tijdsindicatie bij baan- of wegtrainingen.
  • Het begeleidingstraject Elite bevat begeleiding voor het bespreken van uw wedstrijdstrategie en wedstrijdplanning.
  • U ontvangt feedback op uw e-mails. Het trainingsschema wordt daar waar nodig hierop aangepast.
  • De e-mail feedback zorgt voor een persoonlijk begeleidingstraject, waardoor u specifieker kunt gaan trainen en meer uit uw trainingen kunt halen.
  • De periodisering wordt nauwlettend in de gaten gehouden, zodat u optimaal kunt presteren.

Wilt u hier meer informatie over, mail dan naar info@runningmovements.nl


Trainingspakketten    Pakket FOOD AND RUN 

Het pakket FOOD AND RUN is een trainingspakket met zowel een trainingsschema als een begeleidingstraject op het gebied van voeding. Dit pakket is geschikt voor de hardloper die meer uit zijn hardloopcarrière wil halen en zich tevens op voedingsgebied ideaal wil voorbereiden op de marathon. Het pakket FOOD AND RUN bevat een persoonlijk trainingsschema, gebaseerd op uw doelen en ambities. Het trainingsschema is zo opgebouwd dat uw arbeid- rustverhouding goed in balans is. Hetzelfde geldt voor de voedingsbegeleiding die op uw persoonlijke situatie is afgestemd. 

Het schema is leuk, uitdagend en bevat veel variatie in training, zodat u klaargestoomd wordt voor uw wedstrijd naar keuze. Door email- interactie met Gert-Jan Wassink krijgt u feedback en bijsturing van uw trainingssituatie. Hierdoor ontstaat persoonlijke trainingsbegeleiding waarmee u nog specifieker kunt trainen. Door persoonlijke gesprekken met voedingsdeskundige Mariska Dute ontstaat een persoonlijk voedingsadvies afgestemd op uw persoonlijke situatie. 

RUN

  • De arbeid- rustverhouding en opbouw van het schema worden goed in de gaten gehouden zodat de kans op blessures en overtraining/ vermoeidheid kan worden voorkomen.
  • Het schema is afgestemd op persoonlijke doelen op zowel korte en langere termijn.
  • Bij blessures/ziektes/andere voorvallen wordt het schema tussentijds aangepast.
  • Het schema is gebaseerd op trainen met hartslag, maar kan ook op gevoel worden geïnterpreteerd.
  • U ontvangt feedback op uw e-mails, het trainingsschema wordt daar waar nodig hierop aangepast.
  • De e-mail feedback zorgt voor een persoonlijk begeleidingstraject waardoor u specifieker kunt gaan trainen en meer uit uw trainingen kunt halen.

FOOD

  • Begeleiding afgestemd op hulpvraag en/of probleem sporter. 
  • Begeleidingsduur varieert per sporter.
  • Intakegesprek is 45 min., hierbij word de voeding besproken en knelpunten vastgesteld. Op basis hiervan word een individueel voedingsadvies gemaakt. Dit gesprek is face-to-face.
  • Voorafgaand aan dit gesprek houdt de sporter drie dagen een eet- en beweegdagboek bij.
  • Na ontvangst van het voedingsadvies volgen nog 2 vervolggesprekken. Dit is face-to-face en hierin worden ervaringen besproken. Wat gaat goed/fout, worden doelen behaald.
  • Extra vervolggesprekken kunnen verder ingepland worden tegen extra kosten mocht de sporter hier behoefte aan hebben.
  • Andere opties bij dit traject zijn contactmomenten via  telefoon of  skype als de sporter dit liever heeft.
  • De sporter ontvangt evt. schriftelijke informatie mocht hij/zij hier behoefte aan hebben.
  • De sporter heeft te allen tijde de mogelijkheid om bij korte vragen contact op te nemen (bijv. via mail/telefoon). Dit zit bij de prijs inbegrepen.

Het pakket FOOD AND RUN is een samenwerking tussen Mariska Dute Voeding, Sport & Advies en Running Movements

logo-maris

Wilt u hier meer informatie over, mail dan naar info@runningmovements.nl


Trainingspakketten    Marathonpakket XL 

Het lopen van een (halve) marathon gaat niet vanzelf….
Een goede voorbereiding is essentieel om dit pittige doel te volbrengen. Of uw doel nu is om de (halve) marathon alleen al uit te lopen of u wilt uw persoonlijke tijd neerzetten of verbeteren; Running Movements kan u in samewerking met Sport Medisch Centrum Papendal hierbij helpen, door een multi-disciplinaire aanpak.

Professionals van SMCP en Running Movements zorgen ervoor dat u goed voorbereid aan de start staat! In ons gevarieerde Marathonpakket XL© bieden wij u testen en analyses aan waardoor u meer te weten komt over uw lichaam en vooral: wat wel en wat niet kan. Met deze informatie kunnen wij samen met u de ideale weg uitstippelen zodat u een marathonpakket op maat aangeboden krijgt. U als atleet, met uw specifieke kenmerken, staat in onze begeleiding centraal.

Het Marathonpakket XL bestaat uit verschillende facetten:

  • de sportarts van SMCP verzorgt het uitgebreide sportmedisch onderzoek waarin ook een VO2-max meting wordt gedaan; hiermee krijgen wij een goed beeld van uw fitheidsniveau. Deze gegevens worden door uw persoonlijke coach gebruikt bij het schrijven van uw trainingsschema-op-maat.
  • de sportfysiotherapeut van SMCP screent uw lichaam, neemt testen af en geeft u tips en tools zodat u blessurevrij kunt blijven sporten.
  • de sportdiëtiste van SMCP neemt uw voedingspatroon onder de loep zodat u de juiste ingrediënten krijgt aangereikt voor een evenwichtig dieet, waardoor u optimaal kunt trainen en presteren.
  • running coach Gert-Jan Wassink begeleidt u met een uitgebalanceerd trainingsschema waarin de arbeid-rustverhouding goed in de gaten gehouden wordt.

Het team van deze 4 deskundigen zorgt ervoor dat u zo goed mogelijk aan de start staat van uw (halve) marathon.Voor een optimale voorbereiding dient u rekening te houden met een periode van (ten minste) 4 maanden voorafgaand aan een eventuele wedstrijd.

Lees hier meer over Marathonpakket XL

Het Marathonpakket XL is een samenwerking tussen het Sport Medisch Centrum Papendal en Running Movements

Wilt u hier meer informatie over, mail dan naar info@runningmovements.nl


sport-voedingVoeding

Mariska Dute, 31 jaar, is langeafstandsatlete en sportdiëtist. Ze loopt voornamelijk afstanden van 5 km tot en met de halve marathon en loopt in de Nederlandse top mee. Ze heeft een eigen bedrijf, Mariska Dute Voeding, Sport & Advies. Vanuit haar bedrijf begeleidt ze cliënten op gebied van voeding en sport. Verder ontwikkelt ze onder andere recepten, schrijft receptenboekjes, geeft (kook)workshops, werkt als freelance docent en adviseert bedrijven op gebied van gezonde voeding. Wil je meer informatie over het aanbod of over wie Mariska is, bekijk dan haar website: www.mariskadute.nl 

Kort begeleidingspakket:

  • Begeleiding is afgestemd op de hulpvraag en/of het probleem van de sporter.
  • Begeleidingsduur varieert per sporter.
  • Eén face-to-face gesprek waarbij de voeding wordt besproken en de knelpunten in de voeding. Op basis hiervan word een voedingsadvies gemaakt.
  • Voorafgaand aan dit gesprek houdt de sporter 3 dagen een eet- en beweegdagboek bij. Dit is input voor het gesprek en het voedingsadvies. Na het eerste gesprek vindt er nog een telefonische evaluatie plaats. De sporter heeft te allen tijde de mogelijkheid om bij korte vragen contact op te nemen (bijv. via mail/telefoon). Dit zit bij de prijs inbegrepen.
  • De sporter ontvangt evt. schriftelijke informatie mocht hij/zij hier behoefte aan hebben.
  • Mocht de sporter de behoefte hebben aan een langer begeleidingstraject dan kan hij/zij dit aangeven en tegen betaling kan de dienstverlening verlengd worden.

Kosten voor dit pakket zijn 60,- euro (incl. BTW).

  • Lang  begeleidingspakket:
    Begeleiding is afgestemd op de hulpvraag en/of het probleem van de sporter. 

    Begeleidingsduur varieert per sporter.
  • 3 Face-to-face gesprekken waarbij de voeding wordt besproken en de knelpunten in de voeding. Op basis hiervan word een voedingsadvies gemaakt.
  • Voorafgaand aan dit gesprek houdt de sporter 3 dagen een eet- en beweegdagboek bij. Dit is input voor het gesprek en het voedingsadvies.
  • Na het eerste gesprek zijn er nog twee evaluatiemomenten.
  • De sporter heeft te allen tijde de mogelijkheid om bij korte vragen contact op te nemen (bijv. via mail/telefoon). Dit zit bij de prijs inbegrepen.
  • De sporter ontvangt evt. schriftelijke informatie mocht hij/zij hier behoefte aan hebben.
  • Mocht de sporter de behoefte hebben aan een langer begeleidingstraject dan kan hij/zij dit aangeven en tegen betaling kan de dienstverlening verlengd worden.

Kosten voor dit pakket zijn 100,- euro (incl. BTW).

Wilt u hier meer informatie over, mail dan naar info@runningmovements.nl


Testen en analyses

Personal Run TrainingRunning Movements biedt testen en analyses aan om uw trainingssituatie of loopstijl te verbeteren. Met deze testen en analyses krijgt u inzicht in uw eigen trainingssituatie en ziet u welke verbeteringen er doorgevoerd kunnen worden zodat u betere prestaties kunt leveren. Of u nu verstandiger wilt trainen, uw loopafstand wil vergroten of technisch beter wil leren hardlopen Running Movements helpt u hier graag bij. Bij alle testen ontvangt u naderhand een uitgebreid analyse- adviesrapport om uw trainingssituatie te verbeteren. 


Zoladztest & Maximaaltest

Zoladztest

Eén van de testen die u bij Running Movements kunt doen, is de Zoladztest. De Zoladztest is ontwikkeld door professor Jerzy Zoladz en geeft een weergave van de verbetering of verslechtering van uw trainingssituatie/ hartslagzones. Daarnaast biedt de Zoladztest een goede nul meting om vervolgens te starten met een trainingsschema. Running Movements gebruikt de Zoladztest ook om de trainingssituatie van de atleet te analyseren. Deze kan periodiek worden toegevoegd aan het trainingspakket.

Maximaaltest

Om uw hartslagzones te kunnen bepalen kunt u een maximaal test doen waarbij uw maximale hartslag zal worden gemeten. Vanuit deze maximaal test kunt u uw hartslagzones nauwkeuriger bepalen.

Nog nauwkeuriger (om uw hartslagzones te bepalen en zeer specifiek te kunnen trainen) is bij het Sport Medisch Centrum Papendal een VO2maxtest te doen. Running Movements werkt samen met Sport Medisch Centrum Papendal en biedt u een aantrekkelijke korting op deze VO2max test bij afname van een trainingspakket naar keuze. 

Videoanalyse

Naast de Zoladztest en maximaaltest biedt Running Movements tevens videoanalyses aan. De videoanalyse helpt u bij het verbeteren van uw techniek en loopvaardigheden. Een goede looptechniek helpt om blessures te voorkomen en met minder energie op een hoger tempo te kunnen hardlopen. De videoanalyse is dan ook uitermate geschikt voor de verbetering van uw trainingssituatie. Bij de videoanalyse ontvangt u een uitgebreid analyserapport met de daarbij behorende verbeterpunten en trainingsadviezen om uw techniek te verbeteren. Denk aan bijvoorbeeld specifieke krachtoefeningen die hier aan bijdragen. 

Videoanalyse site

 

Toezenden van eigen videobeelden
U ontvangt van mij een instructievideo waarop wordt weergegeven hoe u de videobeelden dient in te sturen. Dit kan met een professionele camera of door middel van een mobiele telefoon. Nadat ik uw videobeelden heb ontvangen ga ik hiermee aan de slag en ontvangt u binnen kort tijdsbestek een videoanalyserapport. In dit videoanalyserapport staat een analyse van uw techniek beschreven. Tevens bevat het rapport aanwijzingen hoe u uw techniek dient te verbeteren. Het analyserapport bevat persoonlijke tips en tools hoe u uw hardloopvaardigheden kunt verbeteren.