De geschiedenis van Runnersworld

Runnersworld begon in 1988 toen een aantal fervente lopers en eigenaren van sportwinkels de koppen bij elkaar stak. Samen besloten zij een winkelformule van hardloopspeciaalzaken op te starten onder de naam Runnersworld. De meesten maakten van hun hobby hun beroep; de eerste slogan ‘gerund door runners’ was dan ook snel geboren. De keten groeide daarna met de populariteit van het hardlopen mee. De winkels verbreedden hun assortiment en de adviesfunctie werd steeds belangrijker. 

In de afgelopen jaren is Runnersworld uitgegroeid tot de bekendste en meest toonaangevende hardloopspeciaalzaak van Nederland. Met dertig winkels in heel Nederland – van Groningen tot Breda en van Goes tot Enschede – biedt Runnersworld hardlopers in het hele land de hoogste kwaliteit A-merkproducten. Kenmerkend voor de winkelformule is dat klanten er altijd terecht kunnen voor hun vragen over trainingen, wedstrijden en uitrusting. 

Bij alle vestigingen werken uitsluitend ervaren hardlopers die klanten voorzien van een deskundig en persoonlijk advies op hardloopgebied. Een geavanceerde loop- en voetanalyse met video speelt daarbij een belangrijke rol. Wedstrijdatleten, recreatieve lopers en wandelaars vinden zo altijd de schoenen die het best bij hun loopstijl passen. Runnersworld is door de consument zes keer uitgeroepen tot de Beste Winkelketen Sport: in 2007, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2014. 

Euretco
Runnersworld is onderdeel van Euretco. Euretco is de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met zo’n 2.000 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. De gezamenlijke consumentenomzet bedraagt 2,3 miljard euro. De kernactiviteiten van Euretco zijn retailservices, franchise, groothandel en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Tot bekende winkelformules en vloerconcepten behoren onder andere Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Fixet, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner en Topform. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface en Blue Rebel over internationale topmerken in het baby- en kinderkledingsegment. De zelfstandigheid en maximale ondersteuning van de ondernemer staan centraal in de relatie. Ondernemers profiteren naar eigen inzicht van inkoopvoordeel, regelmatige kennisuitwisseling en verkoopsamenwerking. Met zo’n 385 medewerkers staat Euretco dagelijks voor hen klaar.