Naar het overzicht

Drie tips om je hardlooptraining te optimaliseren

Runnersworld Nederland
woensdag 27 maart 2019

Ben jij tevreden met je hardlooptrainingen? Of denk je dat er nog veel meer uit je trainingsrondjes te halen is? Maar weet je niet hoe je dit moet doen? Lees dan snel verder voor drie tips om jou te helpen je hardlooptraining verder te optimaliseren.

Variatie in je trainingen

Variatie tijdens je hardlooptraining helpt je om sneller vooruitgang te boeken. Wanneer je interval trainingen toevoegt aan je duurloopschema zal je merken dat je hiervan ook tijdens lange duurloopjes profijt van hebt. De hardloopschema’s van Runnersworld bevatten altijd verschillende soorten trainingen zodat je meer afwisseling en trainingsprikkels ervaart.

De juiste begeleiding

Met de juiste begeleiding haal je meer uit je hardlooptrainingen! Je kunt hierbij denken aan een loopanalyse waarbij we samen met jou naar je looptechniek kijken en je de juiste schoenen kunnen adviseren. Daarnaast bieden we in verschillende winkels persoonlijke begeleiding aan waarbij we je helpen jouw doel te behalen.

Heuveltraining

Tijdens hardlooptrainingen over heuvels en bruggen train je je benen meer dan wanneer je over een vlak parcours loopt. Daarnaast verbeter je de zuurstofopname zodat je efficiënter kunt hardlopen. Ook verlaag je de hoeveelheid energie die er nodig is om een bepaalde snelheid te behalen.
Je kunt een heuveltraining aan het einde van een lichte duurloop doen door bijvoorbeeld een paar keer korte sprints van 10 seconden heuvelop en –af uit te voeren. Maar je kunt ook voor langere tijd zoals 5x2 minuten een interval heuvelop en -af doen.

Hoe haal jij het meeste uit je trainingen? Laat het weten in een reactie!

Runnersworld Nederland

Of je nu net begint, of op professioneel niveau meeloopt, Runnersworld is dé winkel voor elke hardloper. De winkeleigenaren zijn zelf allemaal fanatieke hardlopers en of looptrainer en weten dan ook als geen ander hoe een hardloper beweegt.

0 reactie(s)

Reageer op deze blog

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies Doorgaan zonder cookies