Blog

  • Vijf oefeningen om je core te verbeteren

    Runnersworld Nederland
    woensdag 21 maart 2018

    Een sterk bovenlijf is belangrijk voor jou als hardloper. Je krijgt de energie die je in elke stap stopt namelijk weer terug wanneer je jouw core verbetert. Met deze vijf oefeningen, die je gewoon thuis kunt doen, boek je snel vooruitgang.

    Lees verder
  • Overwin de vijf grootste obstakels op weg naar jouw doel

    Runnersworld Nederland
    woensdag 07 februari 2018

    De eerste maand van het jaar hebben we al weer achter ons gelaten en daarmee vaak ook onze goede voornemens. Welke vijf obstakels kun je tegenkomen op weg naar jouw doel en hoe overwin je ze?

    Lees verder
  • Fit with Marit: Krachttraining en hardlopen combineren

    Runnersworld Nederland
    dinsdag 06 februari 2018

    Toen ik op mijn 21ste stopte met schaatsen, ging ik hardlopen. Zo’n drie á vier keer per week. Of het nou een lange of korte afstand was, ik liep altijd hetzelfde tempo. Toen ik een paar jaar later begon met krachttraining, werd mijn tempo ook sneller.

    Lees verder
  • Girls Love 2 Run: Mag het een laagje meer zijn?

    Runnersworld Nederland
    donderdag 07 december 2017

    Wat een ontzettend, om het maar poëtisch te zeggen, graf weer. Na een jaar op wereldreis was ik even vergeten hoe zuur het weer hier in Nederland kan zijn. Als ik naar buiten stap, wil ik 3 van de 4 keer terug naar binnen rennen.

    Lees verder
  • Blessures, voorkomen is beter dan genezen

    Runnersworld Nederland
    maandag 20 maart 2017

    Hardlopen wordt inmiddels door ruim 2 miljoen Nederlanders beoefend. Het is een sport die veel blessures veroorzaakt. Wat zijn de meest voorkomende blessures?

    Lees verder
  • Tip: Hoe krijg je een efficientere loophouding?

    Runnersworld Nederland
    zaterdag 11 februari 2017

    Door het aanpassen van je loophouding kan je profiteren van veel efficiëntere bewegingen. Jurgen van Runnersworld Dordrecht, geeft een aantal praktische tips.

    Lees verder
  • Geen excuses, rennen!

    Runnersworld Nederland
    woensdag 25 januari 2017

    Een slopende werkdag, rust is de beste training of 'het is al laat': soms is het moeilijk jezelf te motiveren. Maar dat gevoel als je weer thuiskomt is fantastisch..

    Lees verder
  • Door weer en wind hardlopen: gewoon doen!

    Runnersworld Nederland
    dinsdag 10 januari 2017

    Regen, kou, donker? Niet de beste weersomstandigheden om buiten een rondje hard te lopen?
    Op dit soort momenten kun je afhaken en besluiten op een ander tijdstip te lopen. Maar een veel aantrekkelijkere optie is om gewoon te gaan!

    Lees verder
  • Pijn in de benen: wat doe je eraan?

    Runnersworld Nederland
    woensdag 30 november 2016

    Je kent het vast wel. Ben je al een flinke tijd aan het trainen. Het gaat lekker en de prestaties worden steeds beter. Tot zich langzaam maar zeker een irriterende pijn in het onderbeen voordoet: kuitblessure, achillespees- of scheenbeenklachten.

    Lees verder
  • Hoeveel km moet je hardlopen voor een positief effect op je gezondheid?

    Runnersworld Nederland
    maandag 21 november 2016

    Recent onderzoek toont aan dat het waard is om je hardloopschoenen weer uit de kast te halen. Uit het onderzoek van onderzoekscentrum Mayo Clinic blijkt dat als je iedere week in totaal 10 km hardloopt, dit een positief effect heeft op je gezondheid.

    Lees verder

Deze website maakt gebruik van cookies

Om u een optimale gebruikerservaring te bieden op onze website en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Runnersworld gebruik van cookies door: Google Analytics, Youtube, Facebook, Twitter, Hotjar, AddThis en vergelijkbare technieken, die door Runnersworld of derden worden geplaatst. Door op “Accepteer cookies” te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.
Meer informatie over deze cookies vindt u op onze cookieverklaring.

Accepteer cookies Doorgaan zonder cookies